tisdag 24 maj 2011

16e bilden: En bild på dig själv.

jag är en periodare när det kommer till att vara besatt av saker, musik och personer. jag upptäcker något jag gillar och sen är det bara det som gäller den kommande månaden. en månad av läsande, lyssnande, letande och wikipediande.
den här månaden har det handlat om klaus kinski. det började med att jag såg första halvan av fitzcarraldo inklämd mellan ada och fred. sedan dess är jag hooked. jag älskar allt med honom, hans galenskap, hans äkthet, hans utseende. jag tycker liksom att han är så himla snygg på något märkligt sätt.
den här boken gav min roomie kati mig efter att jag pratat konstant om klaus i en vecka. den är på tyska, så läsandet går inte direkt som rinnande vatten, men har svettats mig igenom kapitlet om nosferatu. för övrigt en jävvvvvligt bra film. se den se den se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar